tirsdag 4. juni 2013

Mine erfaringer på "kur" UKE 1

I dette innlegget vil jeg skrive litt om de erfaringer jeg gjør meg i løpet av den 28-dagers perioden kuren varer, og hvordan jeg opplever dagene, maten, humøret, energi osv.

Vil du også forsøke denne kuren, ring meg på 95774519 eller send en mail til Nirvanaklinikken så hjelper jeg deg i gang!

Mitt utgangspunkt: Jeg er ikke overvektig, men kunne godt ha blitt kvitt en fire-fem kilo, kanskje, så målet mitt er ikke å gå så veldig mye ned i vekt. Og når jeg går ned i vekt (eventuelt) vil jeg at det skal være overflødig fett, og ikke muskulatur, så da er dette veldig bra (siden det er så mye proteiner). Har målt meg litt her og der, så vi får se om det forsvinner noen centimeter. Kunne behøvd å bli litt fastere i fisken før sommerferien. Jeg jobber mye, så mer energi er bra. Trenger også å øke søvnmengden, jeg sover bare 4-5 timer om natten, og det hadde vært greit med ihvertfall 7 timer. Jeg har litt problemer med en skulder som jeg håper blir bedre av dette. Jeg trener aldri, så å ikke trene første uka blir ingen utfordring for meg. Kanskje jeg til og med får lyst til å begynne å trene? Jeg er imidlertid veldig glad i sjokolade, og jeg drikker fort en 3-4 LITER PepsiMax om dagen, så å kutte ut DET ser jeg egentlig på som den største utfordringen. Ser for meg en uke med hodepine på grunn av den j..vla pepsi maxen. Jeg tror også jeg har litt vann i kroppen som jeg ikke trenger, så det kan jeg godt bli kvitt. Ellers har jeg veldig lavt blodtrykk, men det tror jeg er genetisk, for det plager meg ikke i det hele tatt. Jeg har også svært lavt stoffskifte, og blir snart truet av legen min til å starte med Levaxin - og det VIL JEG IKKE, så jeg satser egentlig på at dette øker mitt stoffskifte. Det er hovedformålet mitt med kuren, faktisk, så jeg har bestilt time til blodprøver på dag tre. Det har vel ikke skjedd så mye på to dager, så det går sikkert greit. Tenker å ta nye blodprøver igjen etter fire uker, så får vi se om det har skjedd noe.

Jeg planla start mandag 3. juni 2013, og startet søndag med å gjøre litt forberedelser. Jeg traktet te (FitLine Herbaslim te), to liter tilsammen. Det gjorde jeg ved å bruke en sånn holder til te, fordi teen er ikke i poser, den er løs. Du kan trakte to ganger på samme teen, 2 desliliter av gangen og den skal trekke i syv minutter. Det tok litt tid, men siden teen skal være kald, tenkte jeg at det var greit å ligge litt i forkant. Siden datteren min og jeg skal gjøre dette sammen, må jeg jo lage dobbelt opp av alt. Hun trenger også mat å ha med på skolen, så jeg måtte finne på noe som var lettvint. Valget falt på kyllingkaker. De laget jeg slik:

1200 gram ren kyllingfilet
6 egg
en god dash med ren omega 3 olje uten smak (denne fås kjøpt ved henvendelse til nirvanaklinikken@gmail.com, koster kr 300,- pr flaske + frakt)
Tilsatte krydder (uten salt), jeg brukte persille, pepper, paprika og hvitløk.

Malte kyllingfiletene i kjøttkvern (har egen kjøttkvern til min Kenwood, koster ca 1000,- på Elkjøp) og blandet sammen med egg, olje og krydder. Det ble en ganske seig deig, så jeg brukte slikepott til å ta en passelig prorsjon oppi panna. Stekte i olivenolje. Jeg vet det står rapsolje i menyen, men jeg bruker olivenolje av to grunner; det spruter mindre i panna og det inneholder mindre omega 6 enn rapsolje. Så det så. Stekte dem først litt på hver side i steikepanna, så de fikk en litt sprø overflate, også etterstekte jeg dem i steikeovnen under folie så jeg var sikker på at de var gjennomstekte. Nå må det legges til at jeg er ikke spesielt glad i å lage mat, så jeg må gjøre det enkelt.

DAG 1 (Hvit)
Sto opp og drakk 3 dl te med 1 1/2 toppet måleskje Activize som det står i planen, pluss to kapsler Proshape Amino. So far so good. Teen smakte faktisk veldig godt, den hadde stått i kjøleskapet over natten og var skikkelig kald og forfriskende. Veldig bra. Kyllingkakene smakte ikke så aller verst, litt uvant å ikke ha noe tilbehør, og kalde kyllingkaker... Vel, det gikk ned, bedre enn jeg hadde trodd. Tygde 32 ganger hver bit som det sto, og fant fort ut at trikset bare var å tygge saaaaakte. Da kom jeg opp i både 40 og 50 tygg. Det må være bra. Ble veldig fort mett, så jeg klarte ikke å spise hele porsjonen til frokost. Men det viktigste er jo at man spiser, om man ikke orker alt så er det greit. Drakk Restorate etterpå, blandet 6 strøkne måleskjeer i 5 dl vann. Det smakte skikkelig godt!! Nesten som limonade som man får i syden. Små slurker, gjorde som det sto. Fikk også i meg en kopp kaffe (jeg liker ikke kaffe) for å forsøke å unngå hodepine når jeg ikke drikker pepsi max. Det var ikke godt, jeg tror jeg må ta den kald neste gang. Spiste mer kyllingkaker, og drakk vann og Restorate i mellom. Blandet 5 dl til med Restorate og tok en kopp kaffe (æsj). Hadde torsk til middag, det var veldig godt. Stekte i olivenolje og brukte masse krydder (pepper, jegermix, og persille) og hadde friske urter til. Jeg spiste nok litt mer enn 200 gram fisk, men det får være. Jeg veide den ikke. Fikk i meg en kyllingkake til kvelds og var faktisk trøtt i 11-tiden!! Det er ny rekord!! Leste litt på senga og sovnet - uten problemer. Har ikke vært sulten i det hele tatt, ikke følt noe behov for søtt, og har ikke hatt hodepine! Dette gikk bedre enn jeg trodde!

DAG 2 (Hvit)
Vekta viser minus 1 kilo. Regner med at det er overflødig vann i kroppen. Det er jo egentlig sånn at du bare skal veie deg i starten av hver uke, men jeg er så nysgjerrig at jeg ikke klarer å la være. Drakk te++ til frokost. Den er skikkelig god, altså! Spiste en kyllingkake og blandet bare en 5 dl med Restorate i dag. Fikk i meg til sammen to kopper kaffe(!), ingen hodepine til nå. Føler meg mett og i god form. I dag hadde vi ørret til middag, det var også veldig godt. Stekte i steikepanne, med krydder og olivenolje. Friske urter til. Spiste mer fisk enn tilmålt i dag også, men så har jeg jo spist mindre kylling, så det går sikkert greit. Tok resten av fisken til kveldsmat. Har funnet ut at hvis jeg skal drikke Restorate 3-4 ganger om dagen (2x5dl) så må jeg blande tynnere enn det som står på pakken. Det står MINIMUM 2 dl i menyen, og hver boks skal holde i to uker. Jeg skal derfor nå halvere mengden Restorate til samme mengde vann, og heller drikke oftere. Det tror jeg blir bra. Forsøker å drikke en del vann også, men jeg tror ikke jeg klarer å drikke nok. Det må jeg øve på. I dag synes jeg imidlertid jeg har vært flink til å spise, selv om jeg bare har klart tre måltider. Ingen hodepine i dag heller, og formen er veldig fin. Ikke sulten, ikke sliten, føler meg veldig bra. Spent på morgendagen, for det er mange som sier at den tredje dagen er verst. Som forberedelse til morgendagen, stekte jeg kyllingfileter i stekeovnen, hadde på masse olivenolje og krydder. Lagde tacokrydder av spisskumin, paprika og pepper. Det luktet ihvertfall veldig godt, men jeg tror kanskje de kyllingene var litt lenge i stekeovnen. Vel, vel. Tok en liten bit, og smaken var god. Stekte opp 1200 gram, for da kan vi ta noen hele fileter, og dele opp noen omtrent som salat, så det blir litt variasjon. Tenker å ta litt magnesium i kveld, så jeg er sikker på at jeg ikke blir forstoppet. Dette går veldig bra!

DAG 3 (Hvit)
I dag våknet jeg med litt hodepine. Ellers er formen fin. Spiser kyllingkakene mine, men de er jeg lei nå, så nå er det på tide med noe annet. Skal ha jentekveld i dag, så jeg må bruke fantasien litt. Tok blodprøver på Volvat i dag, for å se om det blir noen endring etter fire uker. Jeg har som sagt lavt stoffskifte, så jeg håper det bedrer seg. Var innom helsekosten og kjøpte litt mer tilskudd av D-vitamin, selen og jod (som også skal være bra for stoffskiftet). Til middag med jentene (vi var fem, tre av oss på hvit dag) ble det laks og scampi. Forsøkte meg på en slags sennepsdressing (brukte sennepspulver), men det ble IKKE godt. Sennepen ble god, da.. Vi fant ut at scampi smakte best med kruspersille til, mens laksen har litt mer smak i seg selv. Brukte masse friske urter og olivenolje. Det ble kjempegodt!!! Stekte i steikeovnen. Har tatt litt ekstra Activize i dag, for å se om hodepinen forsvinner, prøvde en kopp kaffe også, men ikke noe har virket. Bare å få en god natts søvn og håpe den er borte til i morgen!

DAG 4 (Hvit)
Vekten viser minus 2,2 kilo og hodepinen er borte. Har litt reduksjon i centimeter også, en og to centimeter mindre på hvert eneste målepunkt. To centimeter rundt leggen for eksempel, for der var det nok en del vann som er borte nå :-) Dette blir en bra dag!!!

Lang dag på jobben, har spist kylling til lunsj og laks til middag. Rester fra i går :-) KJEMPEGODT!!!

Formen er fin, ikke noe hodepine i dag. Har IKKE vært flink i dag, spist alt for lite mat og ikke drukket nok Restorate og Activize i forhold til det som står i menyplanen. Ikke bra. Har vært flink til å drikke vann, da. Det er jo NOE positivt. Virkelig ikke sulten, har vanskeligheter med å få i meg fire måltider. I dag har det gått hurra meg rundt her, så i dag ble det bare to... Skamme seg! Jeg vet jo at det er viktig å få i seg disse fire måltidene, men i dag har jeg dessverre ikke klart det. Jeg er veldig glad for at jeg fant på å putte limebåter i vannet, det har virkelig gjort det enklere å få i seg nok vann. Ellers høres det ut som det virkelig er liv i tarmen, så noen forstoppelse er jeg ikke bekymret for enda. Det bobler litt i magen, men det er verken vondt eller ubehagelig (bare litt uvant) så det er greit.

Maten er veldig enkel å lage, men jeg synes det blir litt kjedelig uten noe tilbehør. Det smaker godt og jeg blir jo stapp mett, men fortsatt litt kjedelig. Forsøker å eksperimentere litt, men har ikke hatt noe særlig hell. Det hadde vært fint å få noen tilbakemeldinger og gjerne noen matoppskrifter fra dere som har tatt denne kuren før meg (eller samtidig) :-) jeg trenger litt inspirasjon!! Så lover jeg å bli flinkere til å spise i morgen :-)

DAG 5 (Hvit)
Jeg kom plutselig til å tenke på: jeg er ikke like avhengig av nesespray lenger!!! Jeg har jo brukt Otrivin maaaange ganger om dagen i 15(!) år. Prøvd alt, klarer ikke å slutte. I går kveld når jeg skulle legge meg, strakte jeg meg etter nesesprayen av gammel vane, men så tenkte jeg plutselig - jeg er jo egentlig ikke tett.. Og når var det jeg tok nesespray sist... Hm.. Her skjer det noe!!!!! Er ikke heeelt kvitt nesesprayen enda, må ha en dusj av og til - men STOR forbedring. Det er kjempebra!!!

Ellers har jeg vært flinkere til å spise i dag :-) et egg til frokost, grillet kylling til lunsj og laks til middag. Det er jeg veldig fornøyd med. I morgen skal jeg kanskje være sjåfør på Birkenløpet så da får vi se hvordan vi skal løse det med mat. Det er jeg veldig usikker på. Er ikke bare å kjøpe ei pølse på bensinstasjon, liksom.. Må ha med pulverboksene ihvertfall, vann finnes jo :-) må tidlig opp, så det blir myyye activize i morgen, tror jeg. So far so good, men gleder meg veldig til salat nå. Bare to dager igjen :-)

DAG 6 (Hvit)
Te og to egg til frokost i dag, ble ikke noe Birken på meg. Flink kjæreste klarte seg selv og satte ny personlig rekord helt uten min tilstedeværelse. Så da fikk jeg vært hjemme og grublet ut middag. Brukte litt av kyllingfiletene jeg stekte til lunsj og rev dem i biter, varmet i stekepanna (brukte rapsolje denne gangen) og masse friske urter. Resultatet finner du her:

Smakte helt nydelig, spiste selvfølgelig ikke alt, så det blir ingen fisk i dag. Kylling til kvelds også.
Formen er fin, vekta viser 3,2 kg i minus og jeg har ingen hodepine, er ikke slapp - tvert i mot føler jeg meg ganske energisk. Veldig glad for at man ikke skal trene første uka, for da behøver jeg ikke å ha dårlig samvittighet for det før neste uke.

Ser også at det er flere som har flotte resultater med denne dietten, noen går ned 6-7 kilo første uka!! Det er kjempebra! Tror jeg skal klare målet om å gå ned 4-5 kilo, ja :-) 

Vil du dele dine erfaringer, så skriv gjerne en kommentar :-)

DAG 7 (Hvit)
Vekten viser minus 4 kilo!!! Nå synes jeg faktisk dette går veldig bra, har vent meg til maten også. Får i meg tre til fire måltider per dag. Jobber hardt med å klare fire!! Føler meg friskere enn på lenge. Tenkte akkurat på at dette er jo helt genialt å gjøre hvis man skal på fest eller på ferie eller noe sånt. Ta en hvit uke, så passer kjolen perfekt!! Jeg har gått inn 3 cm rundt det smaleste i livet, på EN uke!! Ellers er det 1-3 centimeter inn rundt omkring. Som jeg nevnte innledningsvis var jeg jo egentlig slank i utgangspunktet, men dette er jo helt strålende før ferien!!! Da har jeg litt å gå på, også kan jeg ta en hvit uke når ferien er over. Fantastisk!! FitLine produktene smaker kjempegodt, så de kommer jeg til å fortsette med, kanskje for alltid?

En annen ting som er veldig bra, er jo at jeg SPARER jo masse penger på dette her! Greit at produktene koster litt, man må betale for kvalitet - men jeg sparer jo inn det dobbelte på maten!!! Kjøper skikkelig mat, altså, ikke noe billig dritt - men jeg kjøper jo ikke noe ferdigmat, spiser jo ikke ute lenger, Pepsi Max kjøper jeg ikke (og det har jeg sikkert brukt 3-400 kroner i uka på!), ikke noe sjokolade.. Tror dette er den uken jeg har brukt minst penger på evigheter. Kjøper egg, kylling/kalkun og fisk, også har jeg kjøpt litt krydder og noen friske urter. Rapsolje, for det hadde jeg ikke. Ellers veldig lite. Urtene satte jeg i en form ute på terrassen, for da visner de ikke i løpet av en dag, så da holder de litt. Må bare huske på å vanne dem... :-) I  morgen er det grønn dag :-) blir spennende!

Synes det hadde vært hyggelig å hørt fra noen som gjør det samme. Tips og råd tas i mot med takk! Bruk kommentarfeltet.

Vi du også forsøke denne kuren? Ta kontakt på telefon 95774519 eller send en mail til Nirvanaklinikken så hjelper vi deg i gang! Produktene kan du lese mer om (og bestille) her: Tilskudd av vitaminer og mineraler

5 kommentarer:

  1. Blir morro å følge deg. Har tatt kuren fler ganger med veldig bra resultat. Har hoppet på den igjen, startet likt med deg. Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kuuult! Stilig at vi gjør dette samtidig!! Kanskje du har noen gode råd til meg, for å få i meg all maten? Noen matoppskrifter du vil dele? Jeg er ikke noen gourmet-kokk i utgangspunktet, så nå har jeg gått litt tom for ideer... Lykke til du også :-)

      Slett
  2. Hei ! Skal starte denne kuren snart , er veldig spendt ! Etter å ha lest det du har skrevet så tror jeg dette skal gå bra :-) Det er både jeg å min datter som skal gjøre dette sammen greit med selskap ! Du skriver om en uke , men hvordan gikk det med resten av de 28 dagene ? Hva var slutt resultatet ?

    SvarSlett
  3. Hei Christin,
    Hvis du søker i arkivet for juni, vil du finne alle ukene. cellReset uke 2, uke 3 og uke 4. Alt ligger der med masse nyttige tips. Og bilder :-) sluttresultatet var minus 7 kilo og en drøss med centimeter. Har ikke lagt på meg et gram etterpå, mye fordi jeg har vært flink til å fortsette med tilskuddene mine hver dag og rydder opp med en hvit dag eller to en gang i blant. Superdeilig! Nå har jeg faktisk en hel hvit uke, fordi det har vært helt kaos med mat en god stund og jeg kjenner det på nesa :-) blir tett i nesa når jeg spiser mye dritt og jeg vil ikke begynne med nesespray igjen. Så nå er det bare å sette i gang og rydde opp i kroppen med en renseuke, så er nesa fin igjen tenker jeg. Kuren er veldig bra, litt klønete til å begynne med, men du kommer raskt inn i det. Vær forberedt på noen avgiftningssymptomer første uka, som hodepine diare, utslett, trøtt, slapp osv. Det er bare bra!! Da renser kroppen seg og det er jo det vi vil! Det går over :-) Lykke til!!!

    SvarSlett
  4. hei jeg har nå bestilt den pakke ved hjelp av Eva da fikk jeg ikke til på egen hånd.
    så håper på å få resultat på meg også. veldig mye hjelp hvis jeg kan gå en del kilo ned i vekt. 7 - 10 kilo håpe jeg :)

    SvarSlett