søndag 5. januar 2014

Tofusalat - god, enkel og sunn mat

Tofu får du kjøpt i velassorterte matvarebutikker (Meny, Ultra) og på helsekostforretninger. Konsistensen kan variere, men jeg synes den med "kjøttpudding-konsistens" er å foretrekke.

Tofu i seg selv, synes ikke jeg smaker noen ting. Jeg må derfor lage litt smak selv, og det har jeg gjort ved å bruke en miks av hakkede chili/hvitløk som jeg blander ut i olivenolje, og blander tofubitene i denne "sausen". Steker i noen minutter i stekeovn på 225 grader, til tofuen har fått litt farge (5-8 minutter).


Tar en drøy håndfull av min favoritt-salat. Jeg bruker hakket spinat, hakket bladsalat, sukkererter, rød løk, bønner og spirer - og noen ganger pinjekjerner. NAMMM!!!!


Tar noen biter tofu med chili/løkmiks og olje, og "heller" over salaten. Kan godt ta litt nypresset saft fra sitron eller lime over, det gir en frisk og god smak.


Kjempegodt, mettende og bra for kroppen min. Velbekomme :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar