torsdag 20. mars 2014

Knallgod grønnsakssuppe for KROPP I BALANSE

I går kom datteren min hjem fra skolen, inn døra og sa: - ikke hei, hallo eller nå er jeg hjemme - nei, hun sa: I DAG SKAL VI HA GRØNNSAKSSUPPE! Her får vi smi mens jernet er varmt, tenkte jeg, og satte i gang. Jeg har aldri lagd grønnsakssuppe uten en slik hendig pose fra Toro, så her måtte vi bruke de små grå.

Og skal si det var enkelt!! Dette klarer alle, og det var gjort på ti minutter.

Jeg startet med å helle en liter vann i en kjele, brukte 1 ss Herbamare urtebuljong i vannet. Den kan du bestille her: http://www.arnika.no/Produkter/Bioforce/Herbamare_250G_Urtebuljong_vnr_N19781.aspx
og koster kr 89,- pr boks. Det er en ganske liten boks, så bestill gjerne flere når du først er i gang. Hvis du oppgir rabattkode 210486 får du 10 % rabatt på kjøpet ditt.


Når vannet kokte og buljongen var oppløst, la jeg i oppkuttede grønnsaker. Jeg brukte grønnkål, blomkål, brokkoli, vårløk og squash, men her er det jo rom for variasjon. Du kan putte omtrent hva som helst av grønnsaker oppi. Lot grønnsakene koke til de var passelig "al dente".


Tok en god porsjon, og hadde litt kvernet pepper på toppen. Kanongodt!! Datteren spiste tre porsjoner!

For variasjon er det også mulig å ha litt stekt kyllingkjøttdeig (bruk den fra Den Stolte Hane uten vann og salt, kjøpes på Rimi) for en litt mer gryterett-aktig konsistens.

Her er det ferdige resultatet, spiseklart:


Ønsker du mer informasjon om konseptet KROPP I BALANSE, ta kontakt på telefon 95774519.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar